Marieke's running club

HAPPY NEW YEAR 2017

06.01 2017

Mariekesrunningclub wenst iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2017!
Profiteer nu van onze januari-actie.
Schrijf je gratis in en ontvang 25% korting op de eerste 3 personal training sessies of 25% korting op een groepslessenkaart.

Mariekes Running Therapy

30.04 2015

Een training waarbij je intensief wordt begeleid en door Marieke zelf wordt gecoacht. Als 1 van de onderstaande op jou van toepassing is, aarzel niet en laten we samen aan de slag gaan.

  • Depressie
  • Overgewicht
  • Slapeloosheid
  • Burn-out
  • Angststoornis
  • Stress
  • Verandering in privé of werk situatie
  •  

Hardlopen op het strand tips

30.04 2015

 

Hardlopen op het strand is niet alleen een rustige, mooie loopervaring, maar het kan ook helpen om je een sterkere loper te maken. Hardlopen in het zand, in het bijzonder droog zand, is moeilijker dan het rennen op de weg, dus je zult zeker harder moeten werken op het strand. Maar de mogelijkheid om in het water springen nadat je klaar bent maakt het de moeite waard om je in te spanning.
Hier volgen enkele tips van Marieke voor het hardlopen op het strand:

Start op nat zand.

Als je start met harlopen op het strand, begin op het natte, stevig zand – het is veel gemakkelijker om je af te zetten dan op het zachte, droge zand. Daarna langzaam 2 of 3-minuten intervallen op de zachtere zand, en steeds uitlopen op het natte zand. Als je wilt wennen aan het droge zand, kan je eerst lange stukken gaan wandelen.

Blijf bij een vlakke ondergrond.

Vermijd de schuine kant omdat het kan leiden tot blesures in je knieën en enkels.
Verwacht niet dat je je normale tempo kan aanhouden.
Nogmaals, lopen op het strand is moeilijker dan het hardlopen op het trottoir of op een loopband, dus je zult moeten vertragen. Wees niet te fanatiek en blijf drinken.Zorg voor wat geld om altijd water te kunnen kopen.

Bescherm je huid.

Hardlopen op het strand betekent meestal dat je in contact komt met direct zonlicht, dus zorg ervoor dat je je huid gaat beschermen met een zonnebrandmiddel van minimaal factor 5. Probeer te vermijden dat je gaat lopen tussen 11.00 & 14.00, als de zon intensiteit het grootst is.

blote voeten lopen.
Barefoot hardlopen is een goede manier voor de opbouw van kracht in je voeten. Maar omdat we zijn gewend aan het dragen van schoenen, zijn onze voeten lang niet zo sterk als ze zouden kunnen zijn. Als je begint met blote voeten op het strand te snel en/of te vaak, kan je blessures oplopen . Begin met kleine stukjes – op slechts 15 minuten of zo – om wat kracht in je voeten op te bouwen en natuurlijk, uitkijken voor gebroken glas en schelpen.

zorg voor een paar strand hardloopschoenen.

Er zijn niet specifiek schoenen gemaakt voor het strand maar je bent beter af om een paar van je loopschoenen voor strand runs te reserveren. Op deze manier hoef je niet te proberen om al het zand uit je schoenen te slaan na je beachruns

HAPPY NEW YEAR

04.01 2014

Mariekesrunningclub wenst iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2014. Graag begroet ik jullie vanaf deze week weer bij een van onze trainingen. Meld je aan en volg gratis een proeftraining op een van onze locaties, t.w. het Vondelpark of Buitenveldert.

6 hardloop tips voor de winter

21.11 2013
  1. Reflective gear is super sexy

  2. Winter runners zijn hard core

  3. Als je buik bevroren is voelt het aan als een six-pack.

  4. Bevroren lippen balsem; who doesn’t love smooth, fruity smelling lips

  5. Hoofdband helpt om je oordopjes op zijn plaats te houden.

  6. Je verbrand meer calorieën in de winter kou.

 

Volg me op:

Facebook RSS

Aanbevolen merken:

Nike Adidas